Архив журнала
Creative Writing in Language Teaching: Necessity or Accessory?
- 10
- Article: PDF
Для цитирования:
For citation
Об авторе (авторах) :
Хэкетт-Джонс А. В.
Российский государственный педагогический университет имени А. И. Герцена
(Санкт-Петербург, Россия)
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-1880-4782
SPIN-код: 1661-2074
Сроки публикации:
Дата поступления: 29.01.2025; дата публикации: 31.10.2025Список литературы:
Заболотнева, О. Л. Приемы развития навыков креативного письма обучающихся языковых специальностей / О. Л. Заболотнева, И. В. Кожухова // Научно-методический электронный журнал «Концепт». – 2023. – № 5. – С. 108–125. – DOI: 10.24412/2304-120X-2023-11037. – EDN MANZSU.
Иноземцева, К. М. Технология лингво-методической обучающей поддержки в междисциплинарной иноязычной подготовке технического вуза / К. М. Иноземцева // Современное дополнительное профессиональное педагогическое образование. – 2015. – Т. 1, № 3 (3). – С. 92–102. – EDN UKIYNT.
Кизрина, Н. Г. Использование креативных технологий при обучении иностранному языку студентов педагогических вузов / Н. Г. Кизрина, О. Р. Елисеева // Самарский научный вестник. – 2022. – Т. 11, № 3. – С. 271–277. – DOI: 10.55355/snv2022113308. – EDN AVDGHI.
Питина, С. А. Креативное письмо в преподавании иностранного языка / С. А. Питина, А. Д. Щербов // Современная высшая школа: инновационный аспект. – 2021. – Т. 13, № 2 (52). – С. 85–93. – DOI: 10.7442/2071-9620-2021-13-2-85-93. – EDN PWCVEW.
Хэкетт-Джонс, А. В. Творчество как дискурсивная деятельность: к вопросу о роли творческого мышления в формировании языковой личности / А. В. Хэкетт-Джонс // Когнитивные исследования языка. – 2025. –
№ 1-1 (62). – С. 849–853. – EDN XTKJWN.
Azeez, R. A. Applying Techniques in Creative Writing by EFL Students / R. A. Azeez, S. I. Sharif, S. A. Abdulla // Zanco Journal of Human Sciences. – 2023. – Vol. 27 (4). – P. 347–354.
Barratt, L. Translanguaging in Teaching / Learning Languages / L. Barratt // Research Questions in Language Education and Applied Linguistics / ed. by H. Mohebbi, C. Coombe. – Springer, Cham : Springer Texts in Education, 2021. – P. 171–175.
Benson, Ph. Second language identity / Ph. Benson, G. Barkhuizen, P. Bodycott, J. Brown // Second language identity in narratives of study abroad / ed. by Ph. Benson, G. Barkhuizen, P. Bodycott, J. Brown. – London : Palgrave Macmillan, 2013. – P. 17–33.
Bruner, J. Child’s Talk: Learning to Use Language / J. Bruner. – New York : Norton, 1983. – 144 p.
Cenoz, J. Towards trilingual education / J. Cenoz, B. Hufelsen, U. Jessner // International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. – 2001. – No. 4 (1). – P. 1–10.
Colton, Ch. C. Lacon: or Many Things in Few Words; addressed to those who think. Vol. 1 / Ch. C. Colton. – New York, 1824. – 272 p.
Echevarria, J. Making content comprehensible for English learners: The SIOP Model / J. Echevarria, M. Vogt, D. J. Short. – 2nd edition. – Boston, MA : Pearson Education, Inc., 2010. – 292 p.
Eggers, D. How We Are Hungry / D. Eggers. – Vintage, 2005. – 224 p.
Is Chatgpt a menace for creative writing ability? An experiment / A. C. Niloy, S. Akter, N. Sultana et al. // Journal of Computer Assisted Learning. – 2024. – Vol. 40 (2). – P. 919–930.
Kaur, R. Milk and Honey / R. Kaur. – Andrews McMeel Publishing, 2018. – 208 p.
Kolb, A. Y. Learning Identity / A. Y. Kolb, D. A. Kolb // Encyclopedia of the Sciences of Learning / ed. by N. M. Seel. – Springer, 2012. – P. 1889–1890.
LaScotte, K. D. Using Writing as a Scaffold to Academic Discussions in the Foreign Language Classroom / K. D. LaScotte // English Teaching Forum. – 2018. – P. 24–31. – URL: americanenglish.state.gov/english-teaching-forum (mode of access: 02.10.2025).
Lucas, B. Teaching Creative Thinking / B. Lucas, E. Spencer. – Crown House Publishing Limited, 2022. – 204 p.
Mahroof, S. R. Scaffolding interaction in English as a second language classroom: a socio-cultural analysis / S. R. Mahroof // 7th International Symposium 2017 on “Multidisciplinary Research for Sustainable Development”. – South Eastern University of Sri Lanka, 2017. – P. 294–333. – URL: http://ir.lib.seu.ac.lk/handle/123456789/3014 (mode of access: 02.10.2025).
Maley, A. Creative Writing for Students and Teachers / A. Maley // Humanising Language Teaching. – 2012. – Year 14, issue 3. – URL: http://old.hltmag.co.uk/jun12/index.htm (mode of access: 02.10.2025).
Mardiningrum, A. Creative Writing for EFL Classroom: Students’ Perception on Its Benefits / A. Mardiningrum, Y. N. I. Sistyawan, A. Wirantaka // JOLLT Journal of Languages and Language Teaching. – 2024. – Vol. 12 (1). – P. 546–555.
Sidky, G. Developing Students’ Writing through Scaffolding Techniques in a Workshop Forum / G. Sidky // Journal of Language Teaching and Research. – 2019. – Vol. 10, no. 5. – Р. 963–971.
Traina, E. Challenging Conventional Approaches to Teaching Creative Writing in Italy / E. Traina // Journal of Creative Writing Studies. – 2021. – Vol. 7, issue 1, art. 10. – P. 1–23.
Vygotsky, L. S. Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes / L. S. Vygotsky. – Cambridge ; London : Harvard university press, 1978. – 159 p.
Walqui, A. Scaffolding instruction for English Language Learners: A conceptual framework / A. Walqui // The International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. – 2006. – Vol. 9, no. 2. – P. 159–180. – URL: https://pdfs.semanticscholar.org/eeaf/a59d9a254ac843f9d8fb94aebd017dae6b76.pdf (mode of access: 02.10.2025).
Wu, M. M. Globalisation and Second Language Identity: Opportunities, Challenges, and the Importance of Morality / M. M. Wu. – Palgrave Macmillan, 2024. – 163 p.
